28 Ekim 2010 Perşembe

Güvenlik çılgınlığı !



(Güvenlikte kalanlar 1)



Ben bu güvenlik konusuna takık durumdayım ki biliyorum çoğu insan da bu durumdan rahatsız.

Dün Sinan Erdem Spor salonunun büyük bir bölümüne demir setler koymuşlar taaa otopark girişine kadar yürüyüp oradan salona ulaşabiliyorsunuz. Daha girişte neye dayanarak yasak getirdikleri belli olmadığı gibi bazı maçlarda da fotoğraf makinanıza el koyuyorlar , kimi zaman şemsiye , parfüm ve benzeri eşyalarınıza da...

İşin ilginç yanı ; dediğim gibi neye dayanarak yaptıkları ortada değil.Kime sorsam ben bilmem , ben emir kuluyum cevabıyla karşılaşıyorum. Fotoğraflardada görüldüğü üzere dün malum hava koşullarından dolayı hemen hemen herkesin elinde olan şemsiyeleri içeri alınmadı. Üşenmediler tek tek hepsine numara verdiler. Ben şimdiye kadar sahaya şemsiye atıldığını görmedim , herhalde onlar gördü.

Bir başka konu ise ; salonların içindeki büfelerin demir para alma verme olayı.Girişte demir  paralara el konuyordu ama geçen yıla kadar büfelerden para üstünü demir para şeklinde alabiliyordunuz.Abdi İpekçideki büfe demir para yerine kağıdın üstüne yazıyordu 2lira falan diye , başka maçta kullanıyordun.O da çözüm değil.Tek maçlık gelen insan ne yapacak o kağıt parçasını sonra? Bu sezon Sinan Erdem'deki Beltur'lar paranızın üstünü demir para olarak vermiyor onun yerine başka bir şey alın diyor.Ve adamlar çok iyi bir tezgah kurmuş , fiyatları öyle bir ayarlamış ki 6 lirada ya da 12 lirada kalıyorsun yani her zaman tamamlama ihtiyacı duyuyorsun.

Son periyot güvenliğin saha içine turuncu turuncu doluşması göz zevkimizi bozması da cabası.

Yanlış anlaşılmasın güvenlik olmasın demiyorum tabi. Olsun , hatta buna en çok ihtiyaç duyan kesimdenim. Özellikle de büyük maçlarda. Ama sıradan bir maçta bu denli abartırken büyük maçlarda saldım çayıra mevlam kayıra felsefesine karşıyım. Örnek olarak 2 sezon önce Efes Pilsen - FBÜ final serisinde olaylardan sonra tedbirler artırılmıştı ancak son Cumhurbaşkanlığı kupası maçında sınır bölgesinde ne polis vardı ne güvenlik önlemi. Sadece 3-5 tane güvenlik koymuşlardı.

Diyeceğim o ki yetkililerin bu dengesiz güvenlik önlemlerini gelen seyirciyi mağdur etmeyecek şekilde düzenlemeleridir.





(Güvenlikte kalanlar 2)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder