26 Kasım 2010 Cuma

Efeslilerden protesto

Efesliler'den protesto 


Yıllardır her maça olduğu gibi bugünkü Union Olimpija maçına giden Efesliler tatsız bir olayla karşılaştılar. 
Her zamanki yerimizde Efes Pilsen bench arkasında yerimizi almış yaptırdığımız pankartları asmış ve büyük bayraklarımızı sallayıp davul ve megafon ile takımızı destekler iken bir görevli bazı TÜRK oyuncuların sesten rahatsız olduğunu o yüzden davulları almaları gerektiğini ve megafonun da çalınmamasını rica etti. 
Dünyanın neresinde yaşanmıştır oyuncuların kendi taraftarından rahatsız olduğu hiç rastlamadım da duymadım da. 
Kaldı ki bu insanlar bir çok deplasmana gidiyor cehennem denilebilecek ortamda yanındaki arkadaşını duyamaz şekilde maç oynuyor . Elbette haklı olarak tepkimizi yerimizden ayrılıp pankartlarımızın 1'i hariç hepsini ve formalarımızı çıkartarak daha sonrada ''Yanınızdayız'' pankartımızı soyunma odasına girişin üstüne dünyanın her yerinde protesto anlamına gelecek şekilde ters asarak gösterdik.
Bizi bilen bilir bu ülkenin saf kan basketbol taraftarıyızdır. Belki azız ama özüz . İç sahada tüm dış sahada ise elimizden geldiğince maça gider takımımıza destek oluruz. Maçımızı izler takımımıza destek olup kavgaya gürültüye karışmadan döner gideriz.
Yıllar yılı Efes'in taraftarı olmadığı konuşulup durdu. Yok değildi her zaman vardık zamanla daha organize olduk ve varlığımızı gösterdik. Yeri geldi bu iç sahada oldu yeri geldi şehir dışı deplasmanında . Kimi zaman sadece maçlarda değil kapanma konusunda sokağa çıkıp yaptığımız basın açıklaması ile oldu. 


Son olarak şöyle diyeyim size , canım acıdı. Ben bu takım için onca fedakarlık yaptım bazen dersimden çıktım geldim bazen sınava çalışmadım . Akrabalarımdan sevdiklerimden uzak kaldım maç kaçırmadım. Öğrenci halimle sadece geçen sene 3 tane şehir dışı deplasmanına gittim. Kırıldım mı ? Kırıldım evet hemde fazlasıyla . Ben oradaki her oyuncuyu abim olarak gördüm öyle hissettim. Bu yaşananı ne ben nede üyesi olduğum grup asla kabul etmiyor . Umarım onlarda yaptıklarının büyük bir yanlış olduğunu anlar ve bu tatsızlık çözülür. 


Protesto 2


Protesto 3



9 yorum:

  1. Hala inanamıyorum Serdar şoktayım yani. Senin yanına geldim merhblaştık felan biraz sonra apar topar davulları aldılar.
    Davul maça renk getirir be! Tezahüratların ritmini ayarlar, ortamın atmosferini değiştirir. Davuldan rahatsız olan oyuncu olmaz olsun!
    Ters pankart çok anlamlı bir hareket oldu. Umarım bu belirsizlik çözülür.

    YanıtlaSil
  2. Herşeyi özetlemişsin kardeşim. Yazında , kışında ve şartta yeri gelir ailesinden, yeri gelir geleceğinden belki ödün verip aşık olduğu renklere desteğini esirgemeyen bizlere bu yapılanın bi açıklaması olamaz. Siren elimden kaydı gitti rahatsızlık duyulduğunu öğrendiğin anda. Biz oraya tiyatro izlemeye değil, takımımızı bi rehavete sokma adına hazır bulunmak isterken bu kırıcı itaf kaldıramayacğm kadar ağır geldi. Bugün senin ve bir çok arkadaşımız gibi kendi nedenlerimizden dolayı feragat ederek gelip - hamile eşimi evde bırakarak gelen ben- bu şekilde susuturulmak için hakedecek n'aptık onu düşünmeden alamıyorum kendimi. Hiç bi şekilde kabullenemiyorum.Rakip takım hücümunda keyif alına gürültünün, kendi oyuncularımızda - özellikle Türk- rahatsızlık duyulması nasıl açıklanır. Açıklanması için o salonda ki gereksiz uğultunun olmaması gerekmez mi? Yanlız biz bugünü, bu kulağı naif oyuncuyu yada oyuncuları protesto ettik, bundan kimse pay çıkarmasın. ve unutulmasın ki bazıları gidici BİZLER KALICIYIZ.

    YanıtlaSil
  3. Galatasaray maçında da pankartlardan 1 tanesi ters asılmıştı. Bu da aynı sebeple miydi?

    YanıtlaSil
  4. hocam taraftar gelir suç olur gelmez kabahat olur,nası bi mantık bu ya rahatsız olmak,pes hakkaten pes hatta yuh,taraftarlık olgusundan haberi varmı o sözde sn.basketbolcularımızın.son olarak şunu söylüyorum onlara;takım sevgisi anne sevgisine benzer karşılıksız seversin,bazen acı çekersin ama vazgeçemez gene seversin,biz bu duygularla maça gideriz destekleriz,ama demekki yaranılmıyormuş.

    YanıtlaSil
  5. hocam cok duygusal gördüm sizi...söyleyis tarzi kaba felan olmus olabilir ama anladigim kadariyla sorun davul calma felan degil, oturdugunuz yer ve dolaysiyla caldiginiz yer sorun...diyalogla her sey cözülür.Basindan takip ettigim gibi " biz artik küstük ve de efes bizim icin bitmistir" söylemi kullanilmizsa cok yazik.demek ki hic yoktunuz...

    YanıtlaSil
  6. Bonfire o maçta herhangi bir olay yoktu bu maçlık bir durumdu bu.

    Söyleyişten söyleyişe fark var zaten rahatsız eden noktada burası. Basında gördüğünüz her şeye inanmamak her zaman en iyisidir. Verildiği söylenen açıklama grup tarafından değildi ve hemen düzeltildi.Küstük veya bitti gibi bir şey asla olamaz yine aynen devam ediyoruz.

    YanıtlaSil
  7. Oyuncu acısından bakarsanız bu mumkun. Rakip bench'in arkasına oturun. Oyuncu bu sesi salonda ister ama kulağının dibinde değil.

    YanıtlaSil
  8. Efes, yalnızlığa taraftarsızlığa o kadar alışmış ki taraftar sesi duyunca rahatsız olmuş. Fenerbahçe Ülker'de taraftar susunca Mirsad'ın nasıl ellerini kaldırıp taraftarı nasıl coşturduğunu her maç görüyoruz...

    http://www.youtubevideoindir.net/milyonlarca-taraftarin-yanyana-mirsad-bile-konusamiyor-.html

    YanıtlaSil